
Gdy aranżujemy biuro, musimy zwrócić uwagę na kilka aspektów. Jednym z nich bez wątpienia jest wybór wygodnych i wysokiej jakości mebli biurowych, które korzystnie wpłyną na jakość wykonywanej przez nas pracy, nasze zdrowie oraz codzienny komfort. Niezależnie od tego, czy wyposażamy biuro dla pracowników, na własny gabinet, czy też aranżujemy kącik roboczy w naszym domu, postawmy na sprawdzonych dostawców i wysokiej jakości meble. Nawet jeżeli ich cena rynkowa będzie trochę wyższa, to ta różnica bardzo szybko zwróci nam się w mniejszej ilości absencji chorobowych oraz większej wydajności w trakcie dnia roboczego.
Według nas są proste zasady, którymi warto kierować się przy zakupie mebli biurowych. Jeżeli będziemy postępowali według nich, to zminimalizujemy ryzyko nietrafionych zakupów i kosztownych błędów, co jest przecież kluczowe. Krzesła biurowe, bez dwóch zdań, należą do najbardziej eksploatowanych mebli w przestrzeni biurowej. Każdego dnia wykorzystywane są przez kilka lub kilkanaście godzin, dlatego stają się kluczowym zakupem. Jakimi cechami powinny się charakteryzować, aby spełnić oczekiwania nasze lub naszych pracowników?
Postawcie na ergonomię
Ergonomia to pojęcie, które bardzo często pada z ust pracowników lub osób, które odpowiadają za wyposażenie stanowiska pracy. Ergonomiczne parametry to również coś, na co coraz chętniej zwracają uwagę producenci mebli oraz co podkreślają w specyfikacji technicznej danego produktu. O co właściwe w tym chodzi? Tak naprawdę to nic innego, jak stworzenie mebli, które zaspokoją podstawowe potrzeby użytkowników oraz korzystnie wpłyną na ich zdrowie i codzienne samopoczucie, nawet podczas intensywnych prac.
Ergonomiczne krzesła to takie, które przede wszystkim zapewniają wygodę w trakcie ich użytkowania. Oczywiście biuro to nie centrum SPA, dlatego krzesła te nie powinny rozleniwiać lub gwarantować przesadny relaks. Krzesła te powinny być tak zaprojektowane, żeby zwiększały wygodę codziennej pracy, bez szkody dla jej efektywności. Pomagają w tym profilowane i bardzo często regulowane elementy, takie jak wysokość siedziska, wysokość podłokietników lub kąt nachylenia oparcia. Dostosowanie tych parametrów do naszych indywidualnych potrzeb będzie kluczowe. Ergonomiczne krzesła biurowe powinny zapewnić nam zachowanie prawidłowej pozycji siedzącej, bez szkody dla naszego kręgosłupa oraz kończyn oraz powinny być stabilne, dzięki czemu będziemy czuli się na nim pewnie. W ergonomii stanowiska pracy bardzo ważne są również odpowiednie stosunki wysokości krzesła do biurka lub umieszczonego na nim monitora. Zadbajmy o to.
Wysoka jakość materiałów i dodatkowe funkcje
Kolejne cechy dobrych krzeseł biurowych, na które koniecznie musimy zwrócić uwagę, to przede wszystkim wysoka jakość materiałów wykorzystanych w produkcji oraz potencjalne dodatkowe funkcje krzeseł. Zacznijmy od materiałów. Wyższa jakość produktu sprawia, że będzie on dla nas bardziej bezpieczny oraz będziemy mogli cieszyć się nim znacznie dłużej. Ten drugi aspekt jest kluczowy w przypadku optymalizacji kosztów zakupów biurowych, co ma dla nas przede wszystkim znaczenie wtedy, gdy jesteśmy właścicielem firmy lub osobą, która odpowiada za wydatkowanie budżetu na artykuły biurowe oraz meble. Zwiększenie żywotności mebli, nawet w trakcie dużej eksploatacji to podstawa. W przypadku krzeseł biurowych bardzo ważne są również tkaniny tapicerskie. Powinny być przewiewne oraz wytrzymałe. Dzięki temu nawet w najbardziej upalne dni lub w sytuacjach stresowych, materiał obicia będzie oddychał oraz zminimalizuje ryzyko potliwości lub dodatkowych uszkodzeń struktury mebla. Niewiele osób zwraca na to uwagę, jednak powinien to być jeden z głównych czynników wyboru mebli biurowych.
Dodatkowe funkcje, takie jak zamontowanie w krzesłach podłokietników to podstawa. Dzięki podłokietnikom będziemy w stanie zachować odpowiednią pozycję pracy oraz naszych kończyn górnych, co będzie kluczowe dla przepływu krwi w nich. To sprawi, że nawet po wyczerpującym dniu nadal będziemy pełni energii i zadbamy o swoje zdrowia. Dodatkowe funkcje dotyczące regulacji poszczególnych elementów, o czym była już mowa wcześniej, to również kluczowa cecha dobrego krzesła biurowego. Funkcje te sprawiają, że dzięki nim każdy użytkownik będzie w stanie dopasować krzesła do własnych potrzeb i będą one służyć więcej niż jednej osobie. Takie wykorzystywanie krzeseł będzie kluczowe dla sal konferencyjnych oraz przestrzeni typu open space. Kierując się tymi zasadami, wybierzecie odpowiednie meble do swojego biura.
Najnowsze komentarze